čtvrtek 25. července 2013

Jedenáct minut

Originální název: Onze Minutos
Autor/ka: Paulo Coelho
Překlad: Lada Weissová
Nakladatelství: Argo
Počet stran: 202
Vazba: vázaná s přebalem

Obsah:
I když Brazilka Marie od malička snila o lásce na celý život a princi na bílém koni, praktické zkušenosti ji brzy naučily, že život takhle jednoduše nefunguje. O nápadníky sice nikdy nouzi neměla, vždy to však na něčem ztroskotalo. Na lásku nakonec zanevřela úplně. Dokonce ani sex jí neposkytoval žádné zvláštní uspokojení.
Když pak v devatenácti dostudovala a začala pracovat v obchodě s látkami, měla zcela jasno ve svých prioritách. Rozhodla se, že bude svobodnou a nezávislou ženou.
Zjištění, že se do ní její vedoucí zamiloval tedy vedlo pouze k tomu, že Marie, vědoma si své ženské krásy a síly, si s ním jen zahrávala a využívala ho.
Po dvou letech usilovné práce, bez jediného dne volna, si Marie konečně našetřila na týdenní výlet do Ria de Janeira. Chtěla zažít, co ještě nezažila a vyzkoušet si vše, k čemu zatím nedostala příležitost.
Nové město jí však nabídlo víc, než o čem si troufala snít. Nabídka pracovat v Evropě jako tanečnice samby je jedna z těch, která se neodmítá. I přes velký strach a nejistotu z neznámého tedy Marie nakonec odcestuje do Švýcarska.
Výdělek však nakonec není takový jako si Marie představovala, takže práce ji brzy přestane bavit. Rozhodne se vzít osud do vlastních rukou a začne pracovat jako prostitutka. Její laxní přístup k mužům je při tomhle povolání ideální a předsevzetí "nezamilovat se" skutečně není těžké splnit. I to se však nakonec zkomplikuje, když se seznámí s pohledným slavným malířem. A nakonec zjistí, že pohádkám přece jen ještě úplně neodzvonilo.
Jedenáct minut byla první kniha od Paula Coelho, kterou jsem četla a musím říct, že i přes mou prvotní nedůvěru, na mě opravdu udělala dojem. Příběh je vyprávěn velmi netradičně a styl jakým je kniha napsaná, vás snadno vtáhne do děje. Velmi se mi líbila povaha hlavní hrdinky, která ví co chce a jde si za tím. Od života a od mužů si drží odstup a nedovolí aby se jí něco nebo někdo postavil do cesty. Příběh je prokládaný různými myšlenkami a úvahami Marie a jejími krátkými deníkovými zápisy.
Knihu jsem přečetla velmi rychle. Je krátká a příběh není zbytečně zdlouhavý. Přesto si myslím, že mladší ročníky by kniha možná tolik nebavila (ale to je jen můj dojem, možná se pletu). I když jsem pochopila, proč se konec knihy odehrál tak, jak se odehrál, mám k němu jisté výhrady. Přišlo mi to přehnané a zbytečné a když už to tedy mělo dopadnout takhle, preferovala bych, kdyby raději autor knihu o pár stránek protáhl a trochu víc to rozvedl. I přes prvotní nadšení z knihy mě ten konec zkrátka zklamal. I tak však nemůžu jinak, než knihu doporučit.
Hodnocení: 4/5

Žádné komentáře:

Okomentovat