pátek 23. srpna 2013

Prague Pride 2013

Minulý týden - jak pravděpodobně spousta z vás ví - proběhl další ročník festivalu Prague Pride, a i když mám s tímhle článkem dost zpoždění, zkusím vám trochu poreferovat alespoň o sobotním průvodu, kterého jsem se - stejně jako každý rok - účastnila.
Musím říct, že pokud jde o ranní vstávání, jsem naprosto nepoužitelná. Tedy alespoň pokud nejedu na Pride nebo jinou akci, kam se těším. Jasně, že jsem vyskočila z postele jak čertík z krabičky a na vlak jsem přišla ještě s pořádným předstihem :))

Cesta proběhla celkem v pohodě, i když se zpožděním. Už v autobuse (abyste chápali, jela jsem nejdřív vlakem do Brna a z Brna pak Studentem do Prahy) jsem viděla pár jedinců, kteří pravděpodobně taky mířili na Pride. V Praze už jsem "divný barevný lidičky" viděla na každým kroku a někteří - stojící u přechodu za mnou - nadšeně a nahlas komentovali moje placky na tašce :D
Na Václaváku, kde jsem čekala na kamarádky, se z ničeho nic objevil podivný starší pár na velocipédu a dřív než jsem si ho stihla vyfotit, slezl z něj a donutil tam vylézt MĚ! Takže já tam prostě v sukni a v síťovaných punčocháčích šplhala po obřím kole - zvedněte ruku, kdo se tomu diví a nehlaste se všichni. Bohužel nemám žádnou fotku, vyskytovalo se tam jen spousta německy mluvících turistů, kteří absolutně nechápali (nebo možná nechtěli chápat), co po nich chci. Škoda.
Když jsme se konečně sešly, posbíraly jsme ještě pár osob po cestě a pak si šli sednout a kecat, protože bylo teprve po poledni a průvod vycházel až ve dvě hodiny :))

Průvod nezačínal jako loni na Václaváku, nýbrž v jedné ulici pod ním, což bylo upřímně dost na pytel, protože tam bylo vážně hodně lidí a tak se většina z nich jen potulovala kolem a čekala na začátek. Chvilku pak trvalo, než se všichni dali do kupy, aby to trošku nějak vypadalo, ale nebyla to až taková tragédie. Je vážně vtipný, že ti, co proti nám vyrazili protestovat, si zamluvili Václavák a přitom jich bylo pět a půl. Stálo jim to za to? Očividně ano.

(tady pánovi nestačil Václavák, tak si nás musel seběhnout osobně podpořit)

Jinak se mi ale nová - a delší - trasa líbila (Když pominu ty schody. Ale taky se to dalo, alespoň jsme pak měli pěkný výhled na Prahu :)).
Pokud jde o účast, odhaduje se prý dvacet tisíc lidí, což je asi o pět tisíc víc než loni. I když účastníků v kostýmech bylo jen minimum, média se toho samozřejmě chytla, aby měla senzacechtivým čtenářům, co nabídnout. Musím říct, že nemám problém vyloženě s kostýmy, ale nelíbí se mi, když tam někdo chodí skoro nahý, s oblečením, které vypadá, že je ona osoba v soukromí používá k BDSM sexuálním hrátkám apod. Nic proti nahotě a nic proti BDSM, obojí je v pořádku, ale nemyslím si, že takové věci mají co dělat na veřejnosti - bez ohledu na to, jestli je to Pride nebo ne.

V průběhu průvodu jsem se od naší party tak trochu odtrhla, abych mohla fotit a pak jsme se sešli až na Letné, protože průvod byl jaksi rychlejší, než já s foťákem :)) Tam jsme pak poseděli až do večera, odkud jsme vyrazili trochu "zapařit" ke kamarádovi do bytu, což obnášelo pár panáků Morgana (chytře jsme šli nakupovat, až bylo všude zavřeno a na non-stop sámošku jsme prostě nenarazili) a spoustu scén z BBC Sherlocka :D

No prostě to byl zážitek a jsem moc ráda, že jsem se letos znovu zúčastnila. Děkuji všem za skvělý víkend a už se těším na přístí rok ;)

A co vy? Byli jste tam? Po kolikáté? A s kým? Podporujete akce tohoto typu? Těším se na vaše názory :)

2 komentáře:

  1. Na tomto festivalu jsem ještě nebyla, ale budu starší určitě se zúčastním ;).

    OdpovědětVymazat
  2. Na Pridu jsem byla sice poprvé, ale dost jsem si to užila. Jen by nemuselo být takové horko.
    Nejlepší ale stejně je, když stoupáte po schodech a divíte se, že je nějak málo lidí. No a potom se otočíte... :)

    OdpovědětVymazat